Tuesday 3 July 2012

SELERA SENIBONG SEAFOOD, JOHOR BAHRU


Ni entry kedua Kg. Senibong yang femes dengan seafood. KLIK DI SINI entry pertama pada 14 May 2012 pasal Restoren Seafood Corner 6.

Kalu ke Senibong, dua restoren ni jer yang saya visit tapi banyak lagi yang ada (Anjung, Permata dan lain2) . Maybe kalu ada rezeki bolih singgah yg lain pulak dan masuk dalam blog. 


Senang jer nak cari SELERA SENIBONG SEAFOOD sebab ni restoren yang paling depan sekali.

Saya order Siakap Stim Limau, Ketam Masak Sambal, Ikan Pari Bakar, Sotong Goreng Tepung, Kailan Ikan Masin, Sup seafood dan Kerang Rebus. TOTAL RM 203 termasuk minuman.

Service bagus, cepat dan masakan pun sedap.

Parking space banyak tapi kene datang awal sebab gerenti penuh. Jangan lupa bayar CUKAI JALAN RM2 bila nak masuk haha!

Jommmm terjah seafood pulak !!

P1050076
P1050075
P1050065
P1050074
P1050070
P1050090
P1050154
P1050129
P1050127
P1050124
P1050112
P1050106
P1050094
P1050093
P1050096
P1050102
P1050103
P1050138
P1050145
P1050135
P1050134
P1050148
P1050152
P1050147
P1050078
P1050072
Photobucket
Photobucket

67 comments:

  1. eh samalah kita Papa Ntiq, kalau saya ke senibong, portnya memang kesini saja...tak pandang tempat lain dah

    ReplyDelete
    Replies
    1. NORINA OMAR...memang sbb dah biase kan so nak try yg lain tu mcm malas lak

      Delete
  2. kat sini laa sy jumpa sotong dia besar2.. besar pastu panjang.. geram jerk tgk sotong tuh.. hehe
    nie kdai akk tuh kan.. paling depan.. kedai nie makanan dia semua sme rasa.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. THANIA...betul kedai yg paling depan. TQ ye sudi jenguk dan follow blog saya nih :)

      Delete
  3. Hi Papa-NtiQ, yo... ini ari my besday tak ajak pun? Kata nak dating tapi pi senyap2x, hahaha joking only ya, no joke no fun!

    Manyak order, macam macam ada semua nampak sedapss..........I suka kerang, ketam, sotong, udang galah.... semua best...cuci mata boleh gemuk tak? LOL

    Have a nice day.

    ReplyDelete
  4. AMELIA....haha cuci mata mana bolih gemok. owhh jom jom dating wink wink

    ReplyDelete
  5. agak2 klu amik lobster, berapa yek kene charge?

    ReplyDelete
  6. TNie...erm tak tahu lak sebab saya dah tahu di luar jangkaan budget so tak terpikir lak nak tanye harge dia :) Tapi zaman dolu2 kala dia jual dlm RM150 sekor lepas timbang

    ReplyDelete
    Replies
    1. kwn saya pernah terkena, eksen mkn 2 ekor lobster kat straits garden, kat danga bay tu. sekali bayor.. seriban! fengsan... mujur bw keditkad..

      Delete
  7. amboii terlior sudahh saya

    sy pon br gi senibong..tp x ingatla makan restoran yg mana..tp yg sy makan tu x sedap sgt..sy order butter prawn dan ketam black pepper..

    ReplyDelete
    Replies
    1. RINA @ CIK BETTY... owh gitu ke. Tokey2 kedai nak kene jaga image constantly kalu tak orang serit nak pegi lagi kan.

      Delete
  8. mang aii...banyaknya pilihan makanan yg ada...saya follow k mana tau tersinggah sana sebab entri ni ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. BITT....tengkiu bebanyak follow....kalu datang JB tuh singgah blog saya dulu untuk rujukan restoren orait BITT!!

      Delete
  9. Wahhhh saya salu p mkn sini kt rest tepi tu nasik lemak sedap n hrga pun murah... Seafood pun boleh tahan..

    Btw
    Salam kenal
    Wahhh org jb gak.. Best2 bley singgah sini salu
    Saya followwww kamu yer

    ReplyDelete
    Replies
    1. LIDIA SURAYA....hello orang JB!!! nasi lemak kat tepi tu memang best salu jugak pegi nanti saya masuk dalam blog. Tengkiu kerana sudi follow saya!

      Delete
  10. klu bertandang ke SSS nie, Cool Daddy tak pernah miss order Ikan Masak Lemak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. COOL DADDY...uik ikan masak lemak? saya tak terpikir pulak nak order masakan tu...orait nanti saya cuba!! TQ

      Delete
  11. Hi, how you doin'? Wow! Ini la best! I love seafood, and your well taken pics really so tempting. Looks like bila saya balek kampong, this place will be on my list.
    You a good photographer, outstanding. I love those udangs!
    Have a nice day.
    Lee.

    ReplyDelete
    Replies
    1. UNCLE LEE...seafood canada lagi fresh dan lagi banyak varieties. TQ ya for visiting my blog despite your busy schedule!!

      Delete
  12. Sedapnya! Saya memang suka makan seafood..actually, lama dah tak pergi JB. Last time pergi pun tahun 2008. Rasanya nak pergi tahun ini, dan nak terjah singapore sekali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. RAJA AZRUL....2008 dah lama tu...silap2 bolih meroyan hehe...kene datang semula dan biase kalu orang2 datang jb sure wajib pegi Universal Studio di Singapore

      Delete
  13. Salam kunjungan balas.. =)

    Dulu2 masa masih dating, husband penah bawak makan kat Senibong ni..Memang best! Teringat2 sampai balik Kl. =)

    ReplyDelete
  14. antara restoren 6 corner dgn selera senibong..mane lg best? hehe
    selalu makan kat 6 corner jek..
    tk penah try restoren lain2 tu kalau ke senibong...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ATIESAYANGKAMU...kalu nak ikutkan tekak saya nih rase nye selera senibong lagi best kot...tapi masing2 la gaknye. TQ ATIE kerana sudi follow saya!

      Delete
  15. Saya orang baru di JB... Blog Papa-NtiQ banyak bantu saya nak carik "dapur" kat JB nih :)

    ReplyDelete
  16. sy sekeluarga mmg puas ati mkn di seafood senibong. syabas.

    ReplyDelete
  17. Sy dah makan kat sana...saaangaat sedap... Rasa nya sy akan pergi lg sekali.... Bila dah tgk entri ni lg la terliur...

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo ye ke...jenguk2 la selalu blog Sheikh nih...jgn lupa follow ye

      Delete
  18. awakkkk....geramnya kte tgk pic makanan kt blok ak nie, sgtt sedap tuu.....
    Nti kte p' try test k. TQ awkkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ kerana puji melambung-lambung blog saya...singgah2 la selalu sini dan follow ok

      Delete
  19. Uuuii...banyaknya yang dah berubah kat sini. Tempat semakin cantik dan ramai orang. Lama dah tak jejak kaki ke Senibong hampir 10 tahun. Bukan kedai ni dulunya popular dengan asam pedas ikan sembilang Senibong ke ???
    Berubah wajah dah....
    Rindu Johor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. LINA MD MUNIR....hmmm tak perasan lak dulu dia guna mana lain....saya main masuk, order pastu ngap ngap ngap jerr hehe

      Delete
  20. salam
    kalau bawa family makan dalam 20 org, agak2 berapa kos yer..
    and dishes apa yg best?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu 20 org dah main ribu2 tu. Susah saya nak agak berapa harga sbb bergantung dish yg order. Saya cadang you pegi dulu situ dan tanye dia jenis masakan dan harga pastu bila dah confirm baru set date gi makan ramai2. Kalu 20 org nak kene reserve table tu. Saya rekomen order ketam masak sambal dan udang masak lemak cili api...wajib!!

      Delete
  21. apa contact num dia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf, kurang pasti. Bolih surf dlm internet sure jumpa contact number.

      Delete
    2. HASLINAH NGADIMIN.....bukak tiap2 malam.

      Delete
  22. Kalau dari Kulaijaya jalan mana yang mudah dan cepat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut jalan tuju ke woodland pastu susur ke permas jaya

      Delete
  23. singgah lah ke terengganu, sini pun byk makanan yang sedap2

    ReplyDelete
    Replies
    1. RAJA SOH.....helloooo TQ ye sudi singgah dan follow blog saya....memang memang best makanan terengganu nanti saya akan upload restoren dari sana

      Delete
  24. yg ni ke masok majalah 3 selasa lepas?..memanggil 2 kami yg kat kl nih.. huhuhu

    ReplyDelete
  25. salam, inap desa yang masuk majalah 3 minggu lepas tu tau x website die

    ReplyDelete

Sudi2 la yer nak komen apa2 kat sini..ermmm...kalu nak berkenalan pun ehhhh apa salah nyerrrr.....boley sangat!!