Tuesday 13 December 2011

ANA IKAN BAKAR PETAI, TANJUNG LUMPUR, KUANTAN

Pada cuti umum Hari Malaysia bulan SEPTEMBER LEPAS sorang staff saya melangsungkan perkahwinan di Pahang jadi saya sekeluarga ambik kesempatan untuk makan angin di kuantan selama 3 hari. Dulu2 dah biase sangat dengan restoran2 seafood yang bersepah di sepanjang Jalan Beserah jadi kali ini saya nak try yang lain pulak. Dalam banyak2 kedai makan, hanya 2 tempat yang mengamit memori ku (pergh!) Satu ialah Restoran Ana Ikan Bakar Petai di Tanjung Lumpur dan satu lagik warong usang makcik tua yang jual nasi dagang paling best in the world!!. betul tak bohong....tapi sayang tak bawak camera sebab tak sangka langsung nasi dagang dia best giler. Lokasi pun tak sure tapi ...erkss...area Tanjung Lumpur jugak, tepi jalan.
Berbalik semula ke ikan bakar tu, agak femes, kalu tanya orang2 kuantan memang dia orang semer tahu. Kalu menuju ke bandar kuantan tu, restoran ni di sebelah kiri....mudah je nak cam, bila nampak kereta parking berbaris panjang kat sebelah jalan tu makna nye dah sampai la tu. Satu je nak KOMPLEN, parking space TAKDE langsung. seksa!!...nasib la ye kalu kene buat U-turn banyak kali macam saya!!

Photobucket


Bila sampai sana, saya nampak penuh sesak. Nak kene tunggu meja kosong baru cepat2 buat selamba. Kalu pegi sekeluarga 6-orang macam saya nih memang la nak kene sabor sikit. Macam2 masakan seafood yang disediakan dan ikan2 pun berjenis...tinggal lagi larat ke nak bayor. Kesimpulan nye berbaloi dan menyelerakan....tengok je la anak2 saya tu khusyuk dok makan...ehh tapi yang nombor#3 tu pulak khusyuk mekap???

5 comments:

  1. Kalau de restoren nie kt kl kn best...bleh pegi visit

    ReplyDelete
  2. MASS....restoren Ana Ikan Bakar Petai ade cawangan kat Bangi so bolih la terjah sana yer

    ReplyDelete
  3. salam papa-ntiq ..
    saya dah try makan ikan bakar kat Ana Ikan Bakar Petai cawangan Bangi ... memang best sesangat ... org tak yah cite lerr .. punya ramai ... mkn tak leh duk nyembang lelama .. siap makan terus bangun ... bagi laluan kat org lain pulak ... punya dasyat ramainya ... huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. AZNANIE...memang betul tu tapi kan saya rasa kat bangi ni tak leh lawan main restoren kat kuantan...lagi kick sana hehe
      TQ singgah sini dan jgn lupa follow yer TQ

      Delete
  4. Maaf papa.ana ikan bakar ni tak sesuai dgn saya.saya suka kedai yang kat tgh2 tu.tak tau nama apa.yang tu jauh lebih sedap.kuah asam dia pun sedap.dah 2x pegi situ.tp tekak orang lain2.so ikut memasingla ye papa.

    ReplyDelete

Sudi2 la yer nak komen apa2 kat sini..ermmm...kalu nak berkenalan pun ehhhh apa salah nyerrrr.....boley sangat!!