Saturday 3 March 2012

WADI EL-ARAB , KAMPUNG MELAYU MAJIDEE, JOHOR BAHRU

PENGUMUMAN!...PENGUMUMAN!.....RESTOREN NI DAH TUTUP!! MANAGEMENT BARU AKAN MASUK TAPI BELUM TAU BILA AKAN DI BUKA SEMULA....SILA AMBIL PERHATIAN!!...UPDATE 12 SEPT 2013.... Arabic Restaurant yang baru beroperasi beberapa bulan lepas di Jalan Sekolah, Kg Melayu Majidee berhadapan medan selera. Makanan nye authentic dan tempat nye luas...tapi erksss ya-habibi meja bulat tu macam kecik skit.
Saya order Mandi Lamb Rice, Bukhari Lamb Rice dan Makkloubah Lamb Rice...lembut dan TERSANGAT MARBELES!.....menu dan harga ada kat bawah tu ....sempat jugak saya klik klik klik
Sesuai sangat untuk orang2 yang inginkan kelainan....habis asyik2 ayam penyek...nasi campur....nasi ayam...tom yam...hehehe. Harga memang la tak leh compare tapi berbaloi!

Ya habibi nak tegur skit bolih?...menu nak kene tukar...typo error...."main-course" dan "sandwich" bukan nye mincours dan sandwish.

ehh kalau anak2 dara pergi sini sure terpikat dengan pelayan lelaki tu...haha

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

30 comments:

  1. mak aii? kecik nye meja.. cane nak banje famili camni? muat ke?

    boleh try laa.. susah nak jumpa makanan arab dkt jb ni..

    ReplyDelete
  2. kalu dtg ramai2 memang tak muat so kene sambung meja dekat2...hehe

    ReplyDelete
  3. alamak... terliurnya sy.......... syedapppppppp

    ReplyDelete
  4. Bulan Ramadhan 2012 ni mereka ada bukak bazar kat dpn restoran ni & kat BBU, harga RM10 utk smua jenis lauk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ALBERT BAKER...betul2...saya dah dua kali pegi kat kg melayu majidee...gerai dia betul2 dpn restoren dia
      RM10 je dia jual samaada chicken atau lamb...ramai orang pegi

      Delete
  5. Maknenye kdai die x bukak r bulan pose ni ae?huhu.bru igt nk makan kt sane.nasi die yg paling sedap antara kedai nasi arab kt jb ni.hohoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. CgGuM...dia tak bukak bulan pose sebab bisnes bazaar. Cuba Parsia kat Skudai. Lebih murah dan lebih sedap...mengikut tekak saya la

      Delete
  6. saye dah mkn kt parsian jumaat baru ni.lamb shank die terbaik.tpi utk nasi saye lagi suke kt wadi el arabi ni.papepun teruskan review mknn yg sedap.sye jadikn blog ni sbgi rujukan.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. CgGuM....TQ ye kerana refer kat blog saya untuk jalan2 makan2 kat JB...tolong follow blog saya kalu tak keberatan....tinggal kat area mana?...nick apa nak panggil ni?...apa address blog supaya saya bolih balas visit....Thanks ya!

      Delete
  7. asmkm... kat bus stand pontian kat kawasan tambak ada restoran nasi arab...Restoran Nasi Arab Al-Yamani... rasa dia memang terangkat... harga jauh lbh murah...nasi banyak dan sedap lak tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ bila kebetulan gi Pontian saya akan terjah sini dan review kat blog ni!!

      Delete
  8. Sye duk kt tmn perling.xder address blog pun,cume suke ushar blog pasal makan2 ni sbb sye mmmg mesin makan.hehe.menggu lepas sye ade pegi ke restoren saba` di cyberjaya.nasinye ok mcm wadi tpi lambnye sye rase parsian lagi sedap terutama lamb shanknye.terbaeeekkkk!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. CgGuM...saya belum gi lagi kat Saba tu walaupun femes situ. Ramai rekomen tempat tu.

      Memang saya stuju Parisia is the best! saya selalu pegi sana makan2 ngan famili..u bolih tengok review saya kat blog ni.

      oooo orang tmn perling yer...salam perkenalan ya! Nanti follow la blog saya ok..kalu ada email address, saya bolih link jadi tiap entri baru saya akan masuk dalam email u.

      Delete
  9. guys , you should try hummus with shish tawq . if you are sandwich lover you can try that . imma arab food lover infact memang bf pun orang sana . and also papa n-tiq ! try HANNITH CHICKEN :)its nice .

    ReplyDelete
    Replies
    1. SYAZAMK....i dah try hannith chicken kat wadi haidramawt di ampang. dia wrap ayam dalam foil kan....ada entry kat sini jugak....hummus pun i dah try kat arabic zam zam di shah alam
      TQ ya...singgah la lagi sini

      Delete
  10. papa check www.yataiba.com.my and you are welcome to our shop. Mustapha.

    ReplyDelete
  11. i'm new in JB.. menu utk lunch takde lagi ni..mcm mnarik.. 5mnt dari opis.. klu ada keberanian, smpai la sy ke sana..

    ReplyDelete
  12. Kat anjung mydin nusa jaya pun ada nasi arab...not bad murah...lamb rm10 ayam rm8...

    ReplyDelete
  13. Ok.. Nampak.cam best.. Memang aku nak cari kelainan.. Esok aku nak datang satu family..

    ReplyDelete
  14. Kalau datang ramai kena makan bersila kot mcm kat depan entrance maduk tu kot?

    ReplyDelete
  15. Minta pencerahan kot ada yg tau.tuam punya kdai ni org arab eh..ahlus sunnah ke sunni?trngin nk mkn nasi arb tp cm musykil

    ReplyDelete
    Replies
    1. SITI OSMAND....kedai ni dah tukar management. Nama pun dah tukar.

      Delete
  16. Saya baru ikuti blog ni..,, I org spore, I baru hari tu pergi kedai ni tp tutup...... I smp pkl 12 tghari.,,,, actually pkl brapa kedai ni bukak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun baru dapat tahu dah tutup dan akan di tukar ke management baru tapi tak tahu bila tokey baru nak masuk. Maaf. Nanti saya update

      Delete
  17. salam uncle..nk tny, kdi ni dh bukk ke? my parents mmg mint sgt nasi arab.... huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. CIK SEPATU PUTEH.....tak sure tapi ade lagi post saya yg lain pasal nasi arab di JB. Cuba try Parsia dan Arabian Night...best!

      Delete
  18. klau boleh tau bape ye pakej buffet or ada sediakn ke??

    ReplyDelete

Sudi2 la yer nak komen apa2 kat sini..ermmm...kalu nak berkenalan pun ehhhh apa salah nyerrrr.....boley sangat!!